Internetinė reklama
Internetinė reklama yra marketingo taktika naudojant mokamus reklamos srautus, kad pritraukti klientų, parduoti produktą ar paslaugą. Reklamos tikslas yra pasiekti kuo daugiau žmonių kurie bus linkę mokėti už tam tikrą įmonės produktą ar paslaugą.
Kaip surasti jūsų tobula pirkėją jūsų internetinei reklamai?
Kiekvieno pirkėjo personos yra skirtingos. Svarbu atkreipti dėmesį į tam tikrus polinkius, pomėgius ir kitus demografinius kriterijus kaip:
- Lytis
- Amžius
- Išsilavinimo lygis
- Pajamos
- Lokacija
- Pomėgiai
Kad kuo efektyviau išnaudoti internetinę reklamą jūs turite išsigryninti savo tobulą pirkėjo personą, kuo daugiau žinosite apie jį, tuo lengviau bus pasirinkti tinkamą reklamos sklaidos būdą. Tuo pačiu, reklama taps pigesnė negu įprastai, nešvaistysite savo reklamos ant nereikalingų paspaudimų ar peržiūrų.
Puikus pavyzdys būtų pirkti reklamą plačiai po visą šalį paplitusiame laikraštyje, nors paslaugas teikiate tik tam tikrame mieste, tam tikroje lokacijoje. Šiuo atveju protingiau būtų reklamą išsipirkti iš vietinio laikraščio, taip mes įjungiame vieną iš jūsų pirkėjo personos kriterijų – lokaciją.
Lygiai taip pat veikia ir internetinė reklama, negalime tiesiog leisti Google, Facebook ar Instagram reklamos bet kur ir bet kam. Privalome išsigryninti kas yra mūsų pirkėjas, ką jis mėgsta ir kur dažniausiai lankosi ar kokiame mieste gyvena.
Ne visi kriterijai mums yra svarbūs, bet kuo daugiau žinosite tuo lengviau bus atskirti kas mums naudinga ir kas ne.
Dabar internetinė reklama yra visur
Tradiciniai reklamos būdai susideda į laikraščius, žurnalus, televizijos kanalų reklamas, radiją ir kitus panašius. Bet šiandieniniame pasaulyje, reklama yra praktiškai visur:
- Skelbimų lentose
- Ant pastatų sienų
- Internetinėse svetainėse
- Ant produktų pakuočių
- Parduotuvių vitrinose
- Ant mašinų durelių
- Sporto arenose
- YouTube kanaluose
- Ir daug kitų
Tačiau kalbant apie pagrindinius internetinės reklamos būdus galime išskirti – Google, Facebook, Instagram bei YouTube.
Kaip sukurti efektyvią internetinę reklamą?
Reklamos žinutės yra kuriamos, kad įtikinti tam tikrą individą nusipirkti ar išbandyti tam tikros įmonės ar verslo šakos prekę. Netgi kai verslas parduoda verslui reikia daug įtikinėjimo “kodėl turėtumėte rinktis jus, o ne konkurentus”.
Kad tinkamai pasiekti ir įtikinti savo būsimą pirkėja, reklama turi penkis pagrindinius elementus:
- Antraštė – vienas svarbiausių elementų tinkamai ištransliuoti žinutę. Antraštės sukelia begalę emocijų, nuo smalsumo iki pasipiktinimo, kad verčia domėtis toliau.
- Paantraštė – šis internetinės reklamos plotas yra skiriamas papildyti jau aukščiau minėtą antraštę. Sukelti daugiau smalsumo ar suteikti papildomos informacijos. Antraštės šokiruoja, o paantraštės papildo.
- Reklamos vidinis tekstas – tai didžiausio reklamos teksto dalis. Įprastai naudojama, kad papasakoti apie produktą ar paslaugą. Suteikia informaciją apie jų išskirtinumą, naudą ir t.t, kad įtikinti pirkėja rinktis būtent mūsų produktą.
- Paveikslėlis – labai svarbus įvaizdis, kuris sukelia vartotojui vaizdinį įsivaizdavimą kaip atrodys prekė ar paslauga.
- Call to action arba kitaip kvietimas veikti – internetinės reklamos pabaigoje turite nurodyti vartotojui kaip elgtis toliau. Dažniausiai tai būna kreipinys į tinklalapį, į kontaktų puslapį ar tiesiai į produkto puslapį kur vartotojas tampa pirkėju. Call to action esmė edukuoti vartotoja, kad jis nepasimestų ir žinotų kokį veiksmą prašome atlikti toliau.
Kiek internetinė reklama yra svarbi verslui?
Nors internetinė reklama yra vienintelis garantuotas būdas ištransliuoti savo žinutę galimiems klientams, tai yra ganėtinai brangūs marketingo metodas palyginus su kitais būdais.
Todėl ji yra daug populiaresnė didesnių įmonių, kurios turi didelius biudžetus ir yra pasiruošusios “pasitaškyti pinigais”, kad pasiektų reikalingą vartotoją.
Bet, galime teigti, kad pamažu situacija keičiasi ir daugiau mažesnių verslų sėkmingai naudojasi internetine reklama. Jos pagalba pritraukia lankytojų, kurie galiausiai tampa pirkėjais ir lojaliais klientais.
Jeigu esate mažas ar vidutinis verslas, rekomenduojame išsitestuoti reklamą skiriant nedidelį biudžetą. Pajusite reklamos svarbą ir kiek naudos ji gali atnešti jūsų verslui.