Internetinis marketingas
Jeigu dirbate marketingo srityje, tai turbūt suprantate, kad internetinis marketingas neturi vieno apibūdinimo. Nors ir dažnai tenka naudoti šį terminą, marketingas pats iš savęs apriepia daugelį verslo augimo sričių ir nuolat kinta.
Kas yra internetinis marketingas?
Paprastai tariant internetinis marketingas yra tam tikro verslo veiksmas siekiant išpopuliarinti ir reklamuoti savo prekes ar paslaugas, įskaitant analizę ir įvairius reklamos būdus.
Bet dažniausiai su internetiniu marketingu galime susidurti kai kalba pakrypsta apie reklamą ir pardavimus. Marketingas yra atsakingas už praktiškai visą verslo kelią, nuo pradžios iki galo.
Internetinio marketingo tikslas
Marketingas yra įmonės veiksmas siekiant pritraukti auditoriją ar didesnį klientų srautą į savo produktą ar paslaugą. Tikslas yra transliuoti tam tikrą stiprią žinutę, savo būsimiems ir esamiems gerbėjams kurti vertę, demonstruoti savo produkto naudą, stiprinti lojalumą ir galiausiai kurti daugiau pardavimų.
Marketingo tikslas yra visą laiką analizuoti vartotojus, suskirstyti juos į tikslines grupes, siųsti apklausas, studijuoti jų internetinius apsipirkimo įpročius. O svarbiausia, užduoti patį svarbiausią klausimą – kur, kada ir kaip mūsų vartotojas nori bendrauti su mūsų verslu?
Internetinis marketingas siekia pritraukti jūsų verslu besidominčių žmonių. Tai vyksta darant išsamią produkto ar paslaugos analizę, kad suprasti tobulo kliento įpročius. Marketingas aprėpia visus verslo aspektus, nuo produkto kūrimo iki reklamos ir pardavimų.
Modernus internetinis marketingas
Modernus marketingas prasidėjo dar XIX amžiuje, maždaug jo viduryje. Tuo metu sparčiai pradėjusios dygti technologijos atnešė ne tik spausdinamą mediją, bet ir televizorių, o galiausiai ir patį internetą.
Ko ir galima buvo tikėtis, per šitiek laiko formuojantis marketingui, jis tapo labai svarbiu ginklu, apibrėžė kaip verslas turėtų parduoti vartotojui, kad sulauktų sėkmės.
Taigi, internetinis marketingas padeda įmonėms, verslams ir kitiems individams transliuoti savo žinutę potencialiems klientams, kurie teigiamai priima žinutę ir nusiperka prekę ar paslaugą. Blogiausiu atveju jie tampa lojaliais gerbėjais ir prekę nusiperka ateityje.
Internetinio marketingo tipai
Planuotis kur gyvens jūsų internetinės marketingo kampanijos turite pagal tai, kur jūsų potencialus klientas daugiausiai leidžia laiko. Turite pasidaryti analizę ir nuspręsti kokius marketingo kanalus naudosite, kokie įrankiai jums gelbės procese ir padės auginti jūsų verslą.
Apačioje paminėsime keletą marketingo formų, kurios yra laiko patikrintos ir plačiai naudojamos šiandien:
- Internetinis marketingas – paprasta idėja, kad jūsų verslas yra surandamas internete jau yra šioks toks marketingas.
- Search engine optimization arba SEO – jūsų tinklalapio puslapių optimizavimas, gero turinio kūrimas ir kokybiškų nuorodų rinkimas, kad paieškos sistemos pripažintų jūsų vartotojui kuriamą naudą ir keltų į viršų pagal tam tikras ieškomas raktines frazes.
- Tinklaraštis – anksčiau tai buvo individualūs tinklaraščiai tam tikra tema, bet dabar didelės korporacijos turi savo blog’us taip demonstruodami vartotojams, kad yra rinkos ekspertai.
- Socialinis marketingas arba socialinės medijos marketingas – dabar įvairūs verslai ir brand’ai gali naudoti LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest ir kitus tinklus, kad kurtų savo įvaizdį.
- Spausdinama reklama – kadangi laikraščiai ir žurnalai vis geriau supranta kas skaito juos, verslams tampa lengviau reklamuoti save juose.
- Internetinė reklama – ji skiriasi nuo SEO, šia reklama galime pasiekti tikslinę auditoriją Google, Facebook, Instagram ir kitose platformose. Dažniausiai yra mokama už paspaudimą. Internetinė reklama šiandieniniame pasaulyje yra bene labiausiai paplitusi ir plačiausiai naudojama.
- Vaizdinis video marketingas – televizijos, YouTube reklamos taip pat yra plačiai naudojamos supažindinti ir edukuoti vartotojus apie produktą.
Internetinis marketingas ir reklama
Paprastai tariant, internetinė reklama dabar sudaro didžiausią marketingo dalį. Nors reklama yra tik vienas marketingo komponentas, jos strategija yra supažindinti vartotoją su tam tikra paslauga ar preke ir galiausiai ją parduoti.
Reklamos deka galima rasti tobulą savo pirkėją ir tinkamu laiku parodyti jam tinkamą reklamą.
Paprastas pavyzdys būtų kai verslas į rinką paleidžia naują produktą ir ieško būdu tą produktą parodyti kuo daugiau tikslinių vartotojų, kurie turi ar anksčiau turėjo bent menkiausia susidomėjimą panašia preke.
Šis verslas pasirenka leisti reklamą Google tinkle. Savo tinklalapyje išleidžia trumpą pristatomąjį video apie produktą, patalpina keletą įrašų Facebook ir Instagram, o Google ads pagalba kreipia lankytojus į šį turinį tinklapyje.
Tikslas buvo Google reklamos pagalba pilnai išnaudoti marketingo galimybes itraukiant kuo daugiau socialinių tinklų ir taip pritraukti kuo daugiau lankytojų.
Internetinis marketingas ir keturios svarbiausios jo dalys
Yra laikoma, kad marketingas susideda į keturias svarbiausias dalis. Kurios yra: produktas, kaina, vieta ir reklama.
Produktas
Tarkime turime idėja produktui, kas toliau? Greičiausiai greitai nepraturtėsite tiesiog imdami ir pardavinėdami šį produktą bet kam.
Kad pasidaryti prekės ir auditorijos analizę jums reikės marketingo komandos pagalbos, jūsų marketingo žinių ar praeitos patirties. Pagrindiniai klausimai į kuriuos ieškome atsakymo yra:
- Kas tokie yra mūsų tiksliniai vartotojai?
- Ar mūsų prekės idėjai dar yra vietos šioje nišoje?
- Kokią žinutę transliuosime, kad mūsų prekė parsiduotų?
- Kokius sklaidos kanalus naudosime?
- Kokios pagrindinės dvejonės iškyla galimam pirkėjui dėl prekės?
Marketingo komandos naudoja šiuos atsakymus, kad verslas galėtų suprasti ir įsivaizduoti galimos prekės paklausą. Kad sužinotų silpnąsias savo prekės ar paslaugos vietas ir galėtų tobulinti savo pardaviminę žinutę.
Kaina
Įprasta praktika prieš išleidžiant produktą į rinką yra patikrinti konkurentų kainas. Jeigu tokios galimybes nėra tuomet naudojamos grupinės apklausos, kad maždaug išsiaiškinti kiek mūsų klientas yra linkęs mokėti už prekę.
Viskas yra paprasta, jei kaina galimam pirkėjui pasirodys per didelė jis ieškos kur galima nusipirkti pigiau. Kaina pasirodo per maža ir prekė atrodys nepatikima.
Todėl marketingo komandos akylai analizuoja prieš darant išvadas, taip pamažu galima surasti optimaliausią kainą savo prekei ar paslaugai.
Vieta
Taip pat yra labai svarbu identifikuoti tinkamus kanalus kur pardavinėti savo paslaugą. Gali būti, kad internetinė parduotuvė ar kitaip e-komercija jums atneš daugiau naudos ir pardavimų negu fizinė parduotuvė arba atvirkščiai.
Tuo pačiu, reikia paminėti, kad produkta galite pardavinėti lokaliai arba plėstis į kitus miestus, netgi kitakalbes šalis.
Reklama
Reklama susideda į internetinę (Google, Facebook, Instagram ir kitos platformos), laikraščių ir žurnalų skelbimus, parodas ir pristatymus (LOGIN konferencija) ir daugelį kitų. Pagrindinis reklamos tikslas yra pritraukti daugiau lankytojų ir potencialių klientų.
Ar mano verslui reikalingas internetinis marketingas?
Turbūt nėra verslo kuriam nereikalingas internetinis marketingas. Savaime aišku, kad galbūt jūs jau nuo senų laikų užsitarnavote savo verslui gerą vardą, o teigiami atsiliepimai apie jus plinta iš lūpų į lūpas ir pardavimų jums netrūksta.
Bet papildomas klientų srautas niekada nepamaišys, tuo pačiu visada yra pravartu apsidrausti jeigu dabartinis jūsų klientų srautas staiga dings.
Skaitmeninė rinkodara sparčiai mušasi į viršų, nerekomenduojame laukti kol jūsų konkurentas pradės domėtis internetiniu marketingu ir taip aplenks jūsų veiklą įvairiais rodikliais.